Kelemen Kabátban-dalszöveget ismernek leginkább a magyar kamaszok
Lezárult a DUE Médiahálózat Nagy Diák Zenei Teszt néven indított edukatív online játékának első fordulója. A DUE Médiacsoport és a ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért közös játékának célja, hogy a fiatalok körében egyedi, rendhagyó és edukatív formában népszerűsítse a magyar könnyűzenét, illetve a jogszerű zenefogyasztást. A játékban több mint 17.000, jellemzően 14 és 24 év közötti fiatal vett részt. Válaszaikból kiderült, hogy nagyon jól ismerik a magyar slágereket és a dalszövegeket. A legtöbb jó megoldás a Kelemen Kabátban Maradjatok gyerekek című dalára érkezett.
A teszt indulását megelőzően, tavaly ősszel a DUE Médiacsoport közvélemény-kutatást végzett a fiatalok körében azzal kapcsolatban, milyen magyar zenéket ismer és kedvel a Z-generáció. A közel ötszáz válaszból az derült ki, hogy a Tankcsapda a legismertebb, a Bagossy Brothers Company pedig a legkedveltebb zenekar Magyarországon a fiatalok körében.
A kutatási anyag alapján indított Nagy Diák Zenei Tesztben magyar zenekarokra, előadókra, zenei stílusokra, dalszövegekre, szerzői jogokra, zenefogyasztásra és további könnyűzenei ismeretekre vonatkozó kérdéseket tettek fel. A játék első fordulója április 16-án véget ért, a teszteredményekből kiderült, a válaszadók közül kimagaslóan sokan ismerik a magyar slágerek szövegeit, legyen az Wellhello, Péterfy Bori & Love Band, Tankcsapda vagy Intim Torna Illegál. A legtöbben – a válaszadók 98,37 százaléka – a Kelemen Kabátban Maradjatok gyerekek című dalát ismerték.
A Nagy Diák Zenei Teszt első fordulójában bárki részt vehetett, akinek kedve támadt próbára tenni zenei tudását. Az itt legjobb eredményt elért 14 és 24 év közötti 1000 játékos kap meghívást a 2021. április 26-27-i online középdöntőbe, ahonnan a döntőbe jutó legsikeresebb 12 játékos között dől el a verseny május 14-én Budapesten, a Smash Event stream stúdióban. A döntőt a szervezők aznap 11.00 órától streamelik, így bárki online követheti azt.
A Nagy Diák Zenei Teszt célja, hogy a fiatalok körében egyedi, rendhagyó és edukatív formában népszerűsítse a magyar könnyűzenét, a jogszerű zenefogyasztást, megismertesse a szerzői jogok pozitív szerepét és jelentőségét, valamint azt, hogy ezek hogyan járulnak hozzá a szellemi termékek újratermeléséhez. A szervezők szerint a célcsoport még jól érzékenyíthető a témában – reményeik szerint azon túl, hogy a magyar előadókat jobban megismerik, kevesebb fiatal tölt le kalóz (azaz nem legális) forrásokból zenét, mind inkább hajlanak a legális csatornákon keresztüli zenehallgatásra. A projekt hat hónapja alatt 450 000 fiatal találkozott minimum egyszer a programmal.
The post Kelemen Kabátban-dalszöveget ismernek leginkább a magyar kamaszok first appeared on 24.hu.
Source: 24 teszt