Nem fér be a 15 milliárdos új Közlekedési Múzeumba a régi gyűjtemény

A 24.hu információja szerint a színfalak mögött már hónapok óta folyik az ötletelés arról, hogyan alakítsák át a Liget-projekt egyik legdrágább elemének eddig érvényes koncepcióját.

A változtatás egyik oka az, hogy kormányzati szinten felvetődött: mégsem építik meg a Közlekedési Múzeum összes, föld alá tervezett szintjét.

Az eddigi verzió szerint a historizáló, tornyos-kupolás épület alatt négy szint mélyen több mint 30 ezer négyzetméteres teret alakítanának ki, amelyen egy hatalmas, 350 férőhelyes nyilvános mélygarázzsal kellene osztoznia az intézménynek.

Az, hogy nincs minden rendben a városligeti múzeumi negyed körül, a múlt heti kormányinfón bizonyosodott be. Lázár János a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a kormány a legutóbbi ülésén áttekintette a projektet, és azt a döntést hozta, hogy elnapolja a Városligeti Színház megépítését.

Budapest, 2017. április 6.
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter érkezik szokásos heti sajtótájékoztatójára az Országházban 2017. április 6-án.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Fotó: MTI / Illyés Tibor

Lázár a Közlekedési Múzeum sorsáról, a műszaki tartalom változásáról nem tett említést, ám az eddig csak szállingózó híreket Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár legfrissebb megnyilatkozása komolyan megerősítette.

Hoppál kedden az M1 Ma Reggel című műsorában a 2017-es költségvetés kulturális kiadásiról beszélt, és egy meglehetősen félreérthető mondattal kitért a Közlekedési Múzeum beruházására is. Az államtitkár leszögezte, hogy teljesen felújítják a múzeumot, de

mellé új objektum is kerül.

Ám a Hoppál által emlegetett „új objektum” nem kerülhet az amúgy is hatalmasra növő kupolás épület mellé a Városligetben fizikailag, legfeljebb szervezetileg.

Forrásaink szerint a múzeum kiegészítéséhez olyan helyet keresnek, ahol a nagyobb teret igénylő kiállítási tárgyakat, így a buszokat, mozdonyokat, repülőket el lehet helyezni.

A tavaly lebontott régi épület nagyjából 5 ezer négyzetméteres kiállítási területet biztosított a gyűjteménynek. Az új, felszíni épületben jóval kisebb helyet kapna vissza a múzeum, ezért, ha elmarad vagy csökken a föld alatti bővítés, az intézmény valóban nem tud mit kezdeni a gyűjteményével.

Tavaly decemberben derült ki, hogy a korábban 7 milliárd forintos építési költségek helyett már a duplájával számolnak a Liget-projekt vezetői. Amikor az intézmény bezárt, Jankovszki Tamás igazgatóhelyettes azt mondta, hogy az új múzeum a külsejében megegyezik majd a régivel, belül viszont nagyobb kiállítási terek lesznek, korszerűbb épületgépészettel és korszerűbb kiállítási technikával felszerelve.

Aztán kiderült, hogy valójában teljesen új épületet fognak felhúzni, de az kisebb lesz, mint a régi, ezért szükség van az alapterület föld alatti kiegészítésére. A Közlekedési Múzeum legutolsó hivatalos építési költségét Vitézy Dávid fél éve jelentette be, az intézmény új igazgatója akkor 15,6 milliárd forintról beszélt.


Source: 24 teszt