A felhőbe költözik Vanda, a Telekom virtuális asszisztense

Ügyeket intéz, tájékoztat, időpontot foglal, hibát hárít el, küldeményt követ nyomon, hozzáférési jogokat kezel és útbaigazít. Mindezt fáradhatatlanul, végtelen türelemmel és a nap 24 órájában végzi a T-Systems digitális üzleti asszisztense. A mesterséges intelligencia alapú Vandát hamarosan – felhőalapú megoldáson keresztül – dedikált feladatokkal is megbízhatják azon vállalkozások, amik ügyfélszolgálati, adminisztratív vagy termelési tevékenységüket szeretnék egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A T-Systems a Mesterséges Intelligencia Koalíció tagjaként ezzel igyekszik támogatni ügyfeleit és a hazai gazdaság szereplőit, méghozzá a ma bejelentett hazai MI Stratégiához igazodva.

A kormány nagy dolgokat tervez a mesterséges intelligenciával

Magyarország a technológiai változások nyertese kíván lenni – mondta Palkovics László.

A mesterséges intelligencia alapú Vanda két éve tagja a Telekom ügyfélszolgálatának: a magyarul is beszélő virtuális asszisztens a telekommunikációs cég szerint nem csupán fogadni képes a beérkező hívásokat, de felfogja és értelmezi a hívó szándékát, és ez alapján nyújt segítséget vagy kapcsolja a megfelelő szakértőt. Ezen felül a jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokkal is boldogul, legyen szó jelszavak megváltoztatásáról, vagy rendeléssel kapcsolatos információk ellenőrzéséről.

A statisztikák szerint az 1414-es ügyfélszolgálati számára érkező hívások 100 százalékát Vanda fogadja, azok 96 százalékát pontosan megérti, és ma már a kérések 18 százalékát emberi beavatkozás nélkül, teljesen önállóan oldja meg.

Az asszisztens bevezetése korábban szerverek telepítését igényelte azon cégnél, ahol használták a szolgáltatást, de a Microsoft-féle Azure cloud computing platform segítségével Vanda hamarosan a felhőből is elérhetővé válik. A T-Systems szerint ez a korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményez felhasználói és üzemeltetői oldalon, hiszen egy-egy munkafolyamat is rábízható a virtuális asszisztensre.

Például az ügyfélszolgálati munka repetitív, automatizálható lépései, az időpontfoglalás és lemondás, hibajegyek felvétele, raktárkészletről tájékoztatás, küldemények vagy járművek státusza, és a számítógépes jogosultságok menedzselése. De akár a kérdőívezés is rábízható Vandára. A felhőből elérhető szolgáltatás pedig már azon vállalkozásoknak is elérhetővé teszi a digitális üzleti asszisztenst, amiket korábban eltántorított az üzembe állítás időigénye és beruházási költsége.