A lakók járnak a legrosszabbul a homlokzati reklámokkal
Hiába panaszkodnak a lakók a homlokzati gigareklámokra, nem tud mit kezdeni velük az önkormányzat. A II. kerületi önkormányzat például szélmalomharcot vív a világörökségi panorámába belerondító, sokszor műemléképületeket takaró hirdetésekkel – mutatja be a problémát a Telex cikke. A reklámcégek egy kormányrendeletre hivatkoztak, amikor megkeresték őket, amely szerint 2023-ig meghosszabbították a városképbe nem illeszkedő óriásplakátok leszerelésére adott, eredetileg 2020-ig szóló határidőt.
A gond az, hogy az óriásplakát a szabvány szerint legfeljebb 9 négyzetméteresek lehetnek, vagyis az egész homlokzatokat takaró gigantikus reklámhálók többször ekkorák. Így legfeljebb építési reklámháló fogalmába lehetne ezeket besorolni, de egyetlen reklámháló alatt sem volt nyoma a legapróbb felújításnak sem a cikk szerint.
A bejelentések elbírálására azonban nem az önkormányzat, hanem a kormányhivatal jogosult, amely nem adott érdemi választ arra, hogy hány esetben intézkedtek.
A reklámháló kihelyezése óriási üzlet, de érdekes módon legkevésbé a társasházaknak. Évente 800 ezer – 1 millió forint közötti összeget kaphatnak, ha egész évben ki van hálózva a hirdetés. A reklámcég azonban 35-70 millió forintot kasszírozhatnak egyetlen hirdetésből, vagyis ennek csak töredéke jut el a társasházhoz, és azon keresztül a lakókhoz, akik a kilátásuk akadályozásával a legnagyobb elszenvedői ennek a hirdetési formának.
The post A lakók járnak a legrosszabbul a homlokzati reklámokkal first appeared on 24.hu.
Source: 24 teszt