A LEGO megalkotta a családbarát TikTokot, ahol biztonságban van a gyerek
A LEGO és a Universal Music még tavaly tavasszal jelentette be, hogy közös, zene központú projekten dolgoznak, az viszont csak idén januárban derült ki, hogy pontosan miről is szól a LEGO Vidiyo névre keresztelt termékcsalád. A dán játékgyártó március 1-jén hét új készletet dob piacra a témában: ebből hat úgynevezett BeatBox, hat különböző karakterrel és a számukra megépíthető egyedi tárolóval, egy pedig a Bandmate névre hallgató zsákbamacskás készlet. Utóbbinál 12 eltérő minfigurából kapunk egyet, de hogy melyiket, az csak a csomag kibontása után derül ki.
A kézzel fogható játékok ugyanakkor csak az egyik felét adják az élménynek, a másik az Androidra és iOS-re egyaránt elérhető Vidiyo alkalmazás, amibe az okostelefon vagy táblagép kamerájával beszkennelhetők a megvásárolt figurák. A BeatBox csomagok karakterei a LEGO saját popsztárjai, akik mind eltérő zenei műfajt képviselnek, a Bandmate dobozokból pedig (a névhez méltóan) bandatagok kerülnek ki. Banda, hiszen az alkalmazás lényege, hogy a figurákból egy maximum háromtagú együttes hozható létre, majd az ő főszereplésükkel készíthetők videóklipek.
Rendezőnek állunk
Itt lép be a képbe a Universal Music: a talpalávalót az általuk szerződtetett sztárok biztosítják. Olyan nagy nevek, mint Billie Eilish (Therefore I Am), The Weeknd (Blinding Lights), Diana Ross (I’m Coming Out), M. C. Hammer (U Can’t Touch This), Katy Perry (Never Really Over), Jonas Brothers (Sucker) és még sokan mások – a kínálat az ígéretek szerint rendszeresen bővülni fog.
Amint kiválasztjuk a számunkra szimpatikus zenét, elérünk a kiterjesztett valóság (augmented reality) technológiát használó részhez: az eszközünk kamerájával ki kell jelölnünk a területet, ahol megjelennek figurák, így keveredik a valóság a virtuális szereplőkkel. A figurák mérete állítható: ha nincs elég helyünk, lehetnek egészen aprók, a közepes opció nagyjából másfél méteres alakokat eredményez, az óriás verziónál pedig tényleg méretes bandatagokat kapunk – ez a megoldás főleg akkor működik, ha a szabadban videózunk.
A rendszer megjegyzi a pozíciójukat, az eszközzel a kezünkben mozogva közelíthetünk, távolodhatunk, megkerülhetjük az alakokat, be is sétálhatunk közéjük, a Vidiyo app pedig mindezt úgy rögzíti, mintha a valóságban is ott lennének a banda tagjai. És ez még nem minden, hiszen felvétel közben adott a szerkesztés lehetősége. A rögzítés megállítható, szöget, pozíciót válhatunk, így a végeredmény olyan lesz, mintha a videónk meg lenne vágva.
Ez így még elég snassz, de bejönnek a képbe az úgynevezett BeatBits alkatrészek is: ezek 2×2-es lapos elemek, egyedi matricával, és jelenleg száznál is több változat létezik belőlük. Minden BeatBox szett mellé 16 darab jár, ezekből kettő a csomagban található karakterhez kötődik, azaz máshogy nem szerezhető be, míg a Bandmate figurák mellé három különbözőt kapunk, ezekből egy számít egyedinek. A dedikált elemek mellettiek véletlenszerűen kerülnek a csomagokba. A színeknek amúgy jelentősége van, hiszen eltérő vizuális extrát biztosítanak számunkra.
A fekete elemekkel videóeffektek érhetők el, a rózsaszín különleges kosztümöt ad a figurákra, a kék extra hangokat hív elő, a narancssárga vicces animációkat, míg a citromsárga egyedi táncmozdulatok eredményez, a zöld pedig megváltoztatja a hátteret. Minden színhez több opció tartozik, ezek véletlenszerűen kerülnek a figurák mellé, és úgy működnek, mint a népszerű közösségi alkalmazások filterei: felvétel közben a képernyő megfelelő ikonját megnyomva aktiválhatók, azonnal megjelennek a videókban, így egészen egyedi tartalmak készíthetők.
Egy videóhoz maximum 12 BeatBits használható, a kedvenceket a gyűjteményből előre össze kell szedni, felpattintani a BeatBox szettekkel érkező színpadokra, majd a felvétel előtt az egyik figurával együtt beolvasni. Innentől már csak a kreativitáson múlik, hogy miképp használjuk őket a videóklip elkészítése során. A lehetőségek amúgy elég elborultak: a figurák break dance-elhetnek, csirke kosztümöt ölthetnek magukra, a helyszínt eláraszthatják pandák, alkalmazható röntgen filter, mikor mindenkinek láthatóvá válik a csontváza és még sorolhatnánk.
Ráadás, hogy minden beolvasott minifigurának van egy speciális műsorszáma, ami az adott figurára ráközelítve, a képernyőn megjelenő ikont megnyomva hívható elő. Az általunk próbált Hip Hop Robot például egyedi, robotmozgásos táncot lejt, míg az egyszarvú Unicorn DJ előkap egy keverőpultot, és felcsap rá egy lemezt, méghozzá mindenféle effektek kíséretében.
Biztonságban van a gyerek
6–10 éves gyerekeknek szóló alkalmazásról lévén szó, nem kell végig videózni egy általában háromperces számot, hatvan másodperc áll rendelkezésre, hogy látványos felvétel készülhessen. Elégedettség esetén az alkotás elmenthető a galériába (az appon belül, nem a telefonos képek és videók közé), majd onnan feltölthető a Vidiyo közösségi részébe, ahol a felhasználók megtekinthetik egymás produkcióit. Az egész videó megosztására ugyanakkor nincs lehetőség, egy csúszka segítségével 5, 10 és 20 másodperces részletek tölthetők fel – a tervező szakemberek szerint azért, mert a gyerkőcök biztos nem néznék végig az egyperces műveket.
minden videót a LEGO munkatársai hagynak jóvá, figyelve arra, hogy oda nem illő tartalom ne kerülhessen a fiatalok elé. Ugyanígy kommentelni sem a megszokott módon lehet, szöveg megosztására sem a feltöltésnél, sem a videók alatt nincs lehetőség. Csupán emojik és matricák használhatók, így attól sem kell félni, hogy bántó megjegyzések érkeznek a kis alkotók művei alá.
Érdekesség, hogy a telefonunkra is csak azok a videók menthetők le, amit a LEGO-nál jóváhagytak. Ha ez megtörténik, akkor a felvétel ezt követően megosztható bármilyen más felületen, így kitehető például a Twitterre, a Facebookra és az Instára is.
TikTok a kicsiknek
Az egyértelmű, hogy a LEGO és a Universal Music számára az olyan népszerű alkalmazások adták az ihletet, mint a TikTok és a SnapChat, de a Vidiyo azért megmaradt játéknak. A készletek kipróbálása közben még felnőttként is jól szórakoztunk, és az elérhető lehetőségek tényleg kreativitásra sarkallnak, ami mindenképpen hatalmas pozitívum.
A program ráadásul jutalmazza is a felhasználókat, a klipek elkészítését a virtuális figurákra aggatható kiegészítőkkel, új ruhadarabokkal, különböző sablonokkal honorálja a rendszer, tehát a befektetett idővel arányosan egyre egyedibb megoldásokkal lehet előállni. Habár az sokakat zavarhat, hogy a Vidiyo okán valamilyen eszköz kerül a gyerek kezébe, ami nem feltétlenül szerencsés, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a használat egyben alkotást is jelent, közös szórakozásra is használható, tehát a kicsik nem egy újabb mobiljátékkal töltik az idejüket.
A Vidiyo szettek március 1-jétől kerülnek forgalomba világszerte, itthon egy BeatBox 6990 forintért lesz kapható, a zsákbamacskás Bandmate csomagok ára 1790 forint, az alkalmazás használata pedig ingyen van. Végül a LEGO-nak jár a piros pont azért, hogy az app egyetlen fillér elköltése, valódi figurák nélkül is kipróbálható (akár már most). Bár a lehetőségek így korlátozottabbak, de a szülők legalább megnézhetik, hogy a gyerkőcöket leköti-e a koncepció, mielőtt a boltokban kapható szettek megvásárlására adnák a fejüket.
The post A LEGO megalkotta a családbarát TikTokot, ahol biztonságban van a gyerek first appeared on 24.hu.
Source: 24 teszt