A mobilosok kinyírják a reklámokat

Sokakat halálra idegesítenek a reklámok, így nem csoda, ha a mobilosok egyre többen használnak blokkolót, aminek a népszerűsége az elmúlt egy évben 90 százalékkal nőtt, ez pedig immár 420 millió felhasználót jelent világszerte, legalábbis ez derül ki azokból az adatokból, melyeket a PageFair közölt. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy öt emberből egy már eltakarította a készülékéről a számára nem kívánatos reklámokat, és ez a szám a jövőben vélhetően növekedni fog.

A jelentés azt is közli, hogy a reklámblokkolók használata leginkább az olyan piacokon jellemző, mint Kína, India, vagy éppen Pakisztán, amit jól jellemez, hogy a komplett ázsiai és Csendes-óceáni térség okostelefon tulajdonosainak 36 százaléka igyekszik lelőni a reklámokat a mobilos webezés alkalmával. Sőt, az indiai és indonéziai térségben közel kétharmad az ilyen felhasználók aránya, míg Európában és a tengerentúlon lényegesen csekélyebb ez a szám. Az alábbi grafikonon az látható, hogy 2016. márciusában miként alakult a reklámblokkolót használók száma az egyes országokban a PageFair adatai szerint.

“Meglepőnek találtuk az eredményeket, hiszen a Nyugaton nem sűrűn látjuk, hogy mi történik a fejlődő országokban, de csak idő kérdése, hogy a mobilos reklámblokkolás ide is elérjen”, mondta Sean Blanchfield, a PageFair vezérigazgatója a The New York Timesnak, rácsodálkozva a számokra. Érthető egyébként, hogy a fejlődő országokban több a blokkolás, hiszen a hirdetések erőforrásokat és sávszélességet vonnak el a felhasználóktól, akik valamilyen formában igyekeznek ezt megakadályozni, főleg az olyan területeken, ahol még nem hasít a net.

A PageFair eredményeiből az is kiderül, hogy a reklámblokkolók elterjedésének elég nagy lökést adott, amikor az Apple tavaly bejelentette, hogy az iOS 9-es Safari már alapértelmezett lehetőségként hordozza a blokkolást, és hasonlóképpen cselekedett az Opera, valamint a Mozilla is. Mindez természetesen pénzben is kifejezhető, ami azt jelenti, hogy a blokkolások nagyjából 21,8 milliárd dollárnyi bevételkiesést okoztak 2015-ben, ami nem is olyan elhanyagolható összeg.


Source: 24 teszt