Eldugja a kormány, mennyit költenek a Budapest-Belgrád vasútra jövőre
Egyszerűsítette a kormány a 2021-es költségvetési tervet, hogy áttekinthetőbb legyen – ezzel indokolta Varga Mihály pénzügyminiszter az ünnepi pillanatban azt, hogy rövidebb törvényjavaslatot nyújtanak be.
Csakhogy az egyszerűsítés például azzal járt, hogy nem derül ki a dokumentumból, pontosan mennyi pénzt költ el jövőre a kormány a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására. Ennek a projektnek a nagy haszonélvezője Mészáros Lőrinc, mert az ő érdekeltsége, az RM International Zrt. hasít ki nagy szeletet a 600 milliárd forint körüli építkezésből magyar részről.
Az idei költségvetésben van egy bontás a vasúti fejlesztésekről, ott az szerepel, hogy 61 milliárd forint a Budapest-Belgrád vasútvonalra megy, és további 24 milliárd forint másra (például a debreceni BMW-gyárhoz szükséges vasúti pályára). A 61 milliárd forintról azonban pár hete 82-85 milliárd forintra emelte a kormány a vasútprojekt idei kiadását.
Ezzel szemben jövőre a vasúti fejlesztésekre összesen 183 milliárd forint van beírva. De nem látszik, hogy ebből mennyi jut a Mészároséknak vaskos forgalmat termelő vasúti projektre.
Egy hete a parlament 10 évre titkosította a vasútépítési szerződés előkészítésével, megkötésével kapcsolatos iratokban, valamint az ezekkel összefüggő döntések megalapozását szolgáló iratokban foglalt adatokat. Most már azt sem látjuk, mennyi pénzt kíván költeni arra a projektre jövőre az Orbán-kormány, amelynek megtérülésére 130 és 2400 év között szóródnak a becslések.
A 2021-es költségvetésben azért jut háromszori emelés a nyugdíjasoknak:
Az önkormányzatok pedig jövőre is lemondhatnak a gépjárműadóról:
Kiemelt kép: Balogh Zoltán /MTI
Source: 24 teszt