Eltüntették a CBA szexistának tartott reklámja

Nemrég írtunk arról, hogy az Egyenlítő Alapítvány arra hívta fel a figyelmet, a CBA Piros című nyári reklámfilmje sértő, szexista és ízléstelen, a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó és sértő módon ábrázolja – írták.

A szervezet tagjai a reklám leállítását vagy „komoly módosítását” kérték. A jelek szerint a CBA eleget tett a kérésnek, mert a kritizált reklámfilm már nem elérhető a Youtube-on.

Egy képkocka a már elérhetetlen reklámfilmből.

Az Egyenlítő Alapítvány azt írta a reklámról, hogy

a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott “pirossal”, gesztusaikkal  és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak. Az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.

Hozzátették, hogy a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére.


Source: 24 teszt