Kamu értékelésekkel égett be csúnyán a Huawei

A 9to5Google figyelt fel arra, hogy a Huawei egy zárt Facebook-csoporton belül toborzott embereket arra a feladatra, hogy értékeléseket írjanak a Mate 10 Pro okostelefonról a Best Buy weboldalára. A helyzet kínosságra rátett egy lapáttal, hogy a telefont még piacra sem dobták az Egyesült Államokban.

Az előrendelés február 4-től indult meg, és február 17-én kezdik el kiszállítani a készülékeket.

60 ezer tagot számláló csoportban ugyan közvetlenül nem utasították arra a felhasználókat, hogy reklámozzák a készüléket, de például január 31-én egy versenyt írtak ki az adminisztrátorok arra, hogy a felhasználók írják le a Best Buy weboldalán azt, hogy milyen tulajdonságok miatt szeretnének egy Mate 10 Prót, a győztes jutalomként bekerülhet a béta programba, hogy tesztelje a készüléket.

Az áruház oldalára több száz olyan komment érkezett, amiben részletekbe menően áradoznak arról, hogy miért a Mate 10 Pro a világ legjobb mobilja, ezek jelentős része a verseny kiírásának napján érkezett. „Az év verhetetlen készüléke”, „Imádom ezt a kamerát!”, „Remek csúcsmodell”, „Elképesztő mobil, ami mellett elbújhat a Samsung”, és ehhez hasonlókat írtak az emberek.

Ennek hatására 4,8 csillagon állt a készülék értékelése az oldalon – úgy, hogy az még meg sem jelent az országban.

A Huawei szóvivője az Android Authority megkeresésére azt válaszolta az üggyel kapcsolatban, hogy a belsős kommunikáció ment félre, és két különböző kampányuk indult el egy időben. Az egyik célja az volt, hogy résztvevőket toborozzanak a béta programba, míg a másik során a béta tesztelőket bátorították arra, hogy osszák meg tapasztalataikat minél több eladási csatornán keresztül. A cég magyarázata szerint a közösségi média menedzserük irányított mindenkit tévesen még idő előtt a Best Buyra.


Source: 24 teszt