Nem fér be a 15 milliárdos új Közlekedési Múzeumba a régi gyűjtemény
A 24.hu információja szerint a színfalak mögött már hónapok óta folyik az ötletelés arról, hogyan alakítsák át a Liget-projekt egyik legdrágább elemének eddig érvényes koncepcióját.
A változtatás egyik oka az, hogy kormányzati szinten felvetődött: mégsem építik meg a Közlekedési Múzeum összes, föld alá tervezett szintjét.
Az eddigi verzió szerint a historizáló, tornyos-kupolás épület alatt négy szint mélyen több mint 30 ezer négyzetméteres teret alakítanának ki, amelyen egy hatalmas, 350 férőhelyes nyilvános mélygarázzsal kellene osztoznia az intézménynek.
Az, hogy nincs minden rendben a városligeti múzeumi negyed körül, a múlt heti kormányinfón bizonyosodott be. Lázár János a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a kormány a legutóbbi ülésén áttekintette a projektet, és azt a döntést hozta, hogy elnapolja a Városligeti Színház megépítését.
Lázár a Közlekedési Múzeum sorsáról, a műszaki tartalom változásáról nem tett említést, ám az eddig csak szállingózó híreket Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár legfrissebb megnyilatkozása komolyan megerősítette.
Hoppál kedden az M1 Ma Reggel című műsorában a 2017-es költségvetés kulturális kiadásiról beszélt, és egy meglehetősen félreérthető mondattal kitért a Közlekedési Múzeum beruházására is. Az államtitkár leszögezte, hogy teljesen felújítják a múzeumot, de
mellé új objektum is kerül.
Ám a Hoppál által emlegetett „új objektum” nem kerülhet az amúgy is hatalmasra növő kupolás épület mellé a Városligetben fizikailag, legfeljebb szervezetileg.
Forrásaink szerint a múzeum kiegészítéséhez olyan helyet keresnek, ahol a nagyobb teret igénylő kiállítási tárgyakat, így a buszokat, mozdonyokat, repülőket el lehet helyezni.
A tavaly lebontott régi épület nagyjából 5 ezer négyzetméteres kiállítási területet biztosított a gyűjteménynek. Az új, felszíni épületben jóval kisebb helyet kapna vissza a múzeum, ezért, ha elmarad vagy csökken a föld alatti bővítés, az intézmény valóban nem tud mit kezdeni a gyűjteményével.
Tavaly decemberben derült ki, hogy a korábban 7 milliárd forintos építési költségek helyett már a duplájával számolnak a Liget-projekt vezetői. Amikor az intézmény bezárt, Jankovszki Tamás igazgatóhelyettes azt mondta, hogy az új múzeum a külsejében megegyezik majd a régivel, belül viszont nagyobb kiállítási terek lesznek, korszerűbb épületgépészettel és korszerűbb kiállítási technikával felszerelve.
Aztán kiderült, hogy valójában teljesen új épületet fognak felhúzni, de az kisebb lesz, mint a régi, ezért szükség van az alapterület föld alatti kiegészítésére. A Közlekedési Múzeum legutolsó hivatalos építési költségét Vitézy Dávid fél éve jelentette be, az intézmény új igazgatója akkor 15,6 milliárd forintról beszélt.
Source: 24 teszt