Trónok Harca lehet a Forma-1 következő idénye

A Ferrari 19-re lapot húzott

Talán nem meglepő, hogy a Mercedes nem változtatott a jól bevált felálláson, vagyis maradt Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is a csapatnál. Persze a német istállónak nincs oka módosítani, a brit pilóta világbajnok lett, a finn igazi csapatjátékos, ráadásul a Merci behúzta a konstruktőri vb-címet is. Egyedüli változás, hogy Esteban Ocont megszerezték tartaléknak, ami viszont komoly erősítésnek számít, sőt akár a jövőt is a francia jelentheti a csapatnál.

A legnagyobb rivális Ferrari úgy döntött, hogy nem Kimi Räikkönennel képzeli el a folytatást, pontosabban átkerült a fiókcsapatnak számító Sauberhez. Sokan számítottak arra szezon közben, hogy Daniel Ricciardo érkezik a helyére, ám mivel ő év közben bejelentette, hogy a Renault-hoz igazol, más megoldást kellett találni.


Daniel Ricciardo elhagyja a Red Bullt

Alig kezdődött el a nyári szünet a 2018-as Forma-1-es szezonban, máris megindulhatnak az átigazolások.

Az olaszok pedig meghúzták azt, amire a rajongók vágytak: a saját nevelésű Charles Leclercnek adták az ülést. A monacói pilóta az elmúlt évet a Saubernél töltötte, így lényegében helyet cserél Räikkönennel és alighanem sokat tanulhat majd a négyszeres világbajnok Sebastian Vetteltől a csapatnál. Noha nem abszolút újonc, mégis egy kicsit úgy tűnik, 19-re – pontosabban 2019-re – lapot húz a Ferrari.

Izgalmas kérdés lesz a Red Bull szereplése is, hiszen az istálló egyértelműen újra bajnokaspiráns szeretne lenni, de ahogy fent említettük, az előzés királyát, Ricciardót elveszítette. A rendkívül ambiciózus, de sok rossz döntést hozó Max Verstappen mellé másik társ kellett az osztrákoknak és a Ferrarihoz hasonlóan ők is merészet húztak: a Toro Rossóban pallérozódó Pierre Gaslyt szerezték meg. A francia egyébként tényleg ígéretes, nem túl acélos kocsival többször a hatodik-hetedik helyért harcolt, 29 pontot gereblyézett össze az elmúlt évben.

A nagy visszatérő

Az egyik legjobban várt visszatérés is megvalósul: Robert Kubica újra Forma-1-es autót vezet majd, a Williams pilótája lesz. A lengyel versenyző 2011. február 6-án, egy olaszországi raliviadalon szenvedett súlyos balesetet, akkor karját, lábát és kézfejét is többször meg kellett operálni. Az elmúlt másfél évben már a száguldó cirkusz környékén legyeskedett, most végre valóban lehetőséget kap. Igazi közönségkedvencnek számít, versenytársak, szakemberek és drukkerek egyaránt ki lesznek hegyezve a teljesítményére.

MONZA, ITALY - AUGUST 30:  Robert Kubica of Poland and Williams talks on the pit wall during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on August 30, 2018 in Monza, Italy.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Hivatalos: Robert Kubica visszatér a Forma-1-be

A lengyel pilóta 2010 után kap versenyzői ülést.

A másik visszatérő a Toro Rosso elsőszámú pilótája, Danyiil Kvjat lesz. Az orosz torpedó karrierje javát a Red Bull tartalékcsapatában töltötte, ám 2017-ben annyira gyenge teljesítményt nyújtott, hogy szezon közben inkább szélnek eresztették és helyette bontogatta szárnyait Brendon Hartley, aki jövőre ülés nélkül marad. Kvjat öt idényben kapott szerepet eddig, 2015-ben a Red Bullal 95 pontot gyűjtött.

A negyedik helyért öldöklő harc lesz

Éppen a Toro Rossóban kap majd lehetőséget a brit születésű, de thaiföldi színekben versenyző Alexander Albon, aki harmadik helyen végzett legutóbb a Formula 2-ben. Kubica mellé is egy ifjonc kerül a Williamsnél, George Russelt eddig csak tesztpilóta volt, a következő évre felhozták a „nagyokhoz”. Az sem titok továbbá, hogy Räikkönennek kicsit szárnyai alá kéne vennie Antonio Giovinazzit, aki mindössze két nagydíjon mutatta meg magát eddig.

Hasonló a helyzet a McLarennel is, amely kihasználta, hogy Carlos Sainz szabad préda lett Ricciardo miatt, mellé pedig a saját nevelés, Lando Norris került. Mindemellé jön a Lance Strollal megerősítettnek vélt Force India, ebben a teljes zűrzavarban pedig megtapsoljuk azt, aki meg tudja mondani, ki jön majd ki legjobban a csatából? Az egész mezőny olyan, mint egy Trónok Harca epizód, vagy fejezet: ahogyan a népszerű könyv- és filmsorozatban, úgy a versenypályán is mindenki támad majd mindenkire.

Két csapat azonban kiemelkedőnek tűnik már előre is, a 2018-ban nagyon stabilan jól teljesítő Haas megtartotta pilótáit, az életveszélyes Kevin Magnussent és a mindig sopánkodó Romain Grosjeant. Mellettük a Renault Nico Hülkenberg, Ricciardo kettőse az egyik legerősebb a mezőnyben, csakhogy nagy kérdés, jövőre mennyire lesz megbízható a Honda motorja?

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 27:  Romain Grosjean of France and Haas F1 and Kevin Magnussen of Denmark and Haas F1 walk in the Paddock after practice for the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 27, 2018 in Budapest, Hungary.  (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Romain Grosjean és Kevin Magnussen boldog lehet, az ő helyük betonbiztosnak tűnik. Fotó: Charles Coates/Getty Images

Grátiszként az FIA is ígéretet tett arra, hogy az előzéseket segítő intézkedésekkel próbálja majd meg izgalmasabbá tenni a sportágat, kezdetnek mindjárt az ehhez szükséges változtatásokat léptette érvénybe az autó méretezésein. Mi kell még, egy jó szezonhoz?

A 2019-es pilótalista:

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit),
Valtteri Bottas (finn).
Ferrari:
Sebastian Vettel (német),
Charles Leclerc (monacói).
Red Bull:
Max Verstappen (holland),
Pierre Gasly (francia).
Renault:
Nico Hülkenberg (német),
Daniel Ricciardo (ausztrál).
Haas:
Romain Grosjean (francia),
Kevin Magnussen (dán).
McLaren:
Carlos Sainz Jr. (spanyol),
Lando Norris (brit).
Force India:
Sergio Pérez (mexikói),
Lance Stroll (kanadai).
Toro Rosso:
Danyiil Kvjat (orosz),
Alexander Albon (thaiföldi).
Sauber:
Kimi Räikkönen (finn),
Antonio Giovinazzi (olasz).
Williams:
Robert Kubica (lengyel),
George Russel (brit).

Nyitókép: Mark Thompson/Getty Images


Source: 24 teszt